sabar itu separuh dari iman..

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh...
Menanti sesuatu memang satu penyeksaan,ana menanti dan masih menanti meja study ana, bilalah agaknya meja ana akan ada di bilik ana nie.bersabarla duhai hati kerana Allah SWT suka pada orang yang bersabar dan ingatlah sabar itu adalah separuh dari iman, kalo benda kecil pon ana xbole bersabar bagaimana dgn benda yang besar???masyaAllah.
 Ayah ana selalu pesan pada ana,  perkara dunia letak di tangan agar bila terasa berat bole kita lepaskan dan perkara akhirat kita letak di hati agar ia sentiasa dihati dan diingati, subhanallah xkan hanya meja tak sampai lagi ana nak bersedih hati, kita lepaskan dan lupakan pasal meja, insyaAllah ada rezeki meja tu pasti jadi milik ana.

Apabila kita tenang dalam menerima takdir-Nya, sama ada yang kita sukai atau tidak sukai, Allah pasti akan memberikan ganjaran mahupun hikmah TERBAIK berkat dari kesabaranmu itu

DUNIA ini terlalu HINA untuk membuat kita MENANGIS. Terlalu MURAH untuk membuat kita BERSEDIH. Terlalu LEMAH untuk membuat kita PUTUS ASA. Memang ALLAH tidak menjanjikan LANGIT itu selalu BIRU, BUNGA itu selalu MEKAR, MENTARI itu selalu BERSINAR. Tetapi ketahuilah bahawa ALLAH selalu memberi PELANGI di setiap BADAI, SENYUM di setiap AIR MATA, BERKAH di setiap MUSIBAH, dan JAWAPAN di setiap DOA.

Comments

  1. ninis menunggu meja upenye.. haha.. klaka tol.. cakap mandarin sket?
    banyak kan bersabar.. :))

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts