sahabat suka dan duka



sahabat..
harus dimiliki setiap insan..
tapi adakah sahabat itu..
bersama kita suka sahaja..
atau sentiasa menemani kita suka atau duka..
beruntungnya aku dikurniakan sahabat suka dan duka

sahabat..
yang sentiasa memberi...
tapi tidak pernah meminta balasan
atau sahabat yang hanya meminta tapi tidak memberi...
bertuahnya aku dikurnia sahabat yang permurah..

sahabat..
baruku tahu ertinya..
kau memberi.. 
tanpa aku meminta..
beruntungnya aku mendapat sahabat sepertimu..

sahabat..
aku bukan insan yang sempurna .
tidak lepas dari melakukan kesilapan..
tegurlah aku wahai sahabat..
bimbinglah aku wahai shabat..
andai aku tersasar..
dan pimpinla aku ke jalan yang benar..

sahabat..
maafkanlah aku...
andai aku pernah melukakan hatimu..
beruntungnya aku mendapat sahabat yang pemaaf..

ya Allah..
aku bersyukur diberi kesempatan..
bertemu dan bersahabat bersamamu..

Ya Allah..
aku memohon padaMU..
berikanlah kegembiraan dan kejayaan dunia akhirat..
kepada sahabatku ini...


Ya Allah
temukanlah kami di syurgaMu..
semoga kami bersahabat di duna dan sehingga ke syurga...

buat sahabatku yang bernama nurul fatihah..




Comments

Popular Posts