setiap yang berlaku ade hikmahnya...













\




Nak citer tentang apa berlaku memang xkan abis punya, tapi di sini ana nak citer tentang apa yang ana rasakan, bila somthing yang buruk berlaku, apa yang kita akan buat??bersedih, marah, atau kita redha dengan apa yang terjadi, bile berlaku yang buruk atau masalah, apa yang dlam minda kita? wajib kita ingat Allah SWT, sebab apa Hanya Allah SWT yang boleh tolong kita.
sikap bergantung hanya pada Allah SWT itu sngat2 penting. nak citerla dalam 2 minggu ini macam2 terjadi pada ana, mula2  tinggal charger laptop kat rumah terpaksa la ana balik rumah ana walhal ana dah selamat sampai kat puncak alam.
selepas beberapa hari, ana smpai kat rumah sewa ana di puncak alam, nak tahu apa terjadi?? ana check2 dompet ana, hanya ada kat kad popular je, mana semua kad2 lain tapi nasib baik kad pelajar ana x bawa blek umah, tertanya2 dlam hati  mana g kad semua nie, ana pun suruh la adek ana cari kat umah, atas pertolangan dan kehendak Allah SWT, kaisa yng berumur satu tahun, anak sedara ana bawa kotak tissue kereta masuk kat rumah, rupanya kad ana semua ade dlam kotak tissue, anak sedara ana yang main kad2 ana.
baru-baru nie ana ingat ana hilang pendrive, tercari-cari jugala tapi ana entah nak rasa sedih sgt tu xde la,rupanya kwan ana yang amik kat meja ana.setiapnya berlaku ade hikmahnya kita yang tidak tahu.
kalau kita redha dengan apa yang terjadi, kita tidak akan sedih atau meraung-raung, yakinlah dengan pertolongan Allah SWT jika kita dlm kesusahn dan gantungkan semuanya pada Allah SWT selepas kita usaha.
semuanya berlaku dlam dunia ini ada hikmahnya. Apa yang hilang itu mungkin Allah nak gantikan dengan yang lebih baik. Allah Maha Mengetahui segala yang terjdi di langit dan di bumi.

Comments

Popular Posts